כולנו אוהבים לצחוק, כל אחד בדרך אחרת, בסגנון אחר, מבדיחות שונות אבל בסופו של יום הומר וצחוק הם הדרך לשפר מצב רוח בצורה המהירה ביותר. סדנת צחוק העיקרון הוא דומה, היכולות ללמוד לצחוק בצורה מובנת הופכת את תהליך שלכם למשחרר במיוחד.

בתוך תהליך הסדנה ניגע ביכולות לצחוק ללא סיבה, ללא פחד להתחבר לחלקים אחרים בפרט ובקבוצה כדי לשחרר את תהליך הצחוק ולנתק אותו מהפעילות המוח שלכם שאומר לכם מתי לצחוק. הסדנה תיקח אתכם למסע שבו תאלצו את עצמכם לצחוק להשתחרר ולחוות לפרק זמן קצוב סוגי צחוק שונים.

מה כוללת הסדנה

סדנת צחוק מועברת ע"י מדריך מקצועי שמלווה אתכם במהלך כל הפעילות. התפקיד של המדריך חשוב להסביר לכם מה עושים, איך עושים ולהיות מסוגל לגעת במשתתפים בצורה הנכונה. הסדנה מפרקת את שלבי הצחוק השונים, לרוב סדנאות מתחילות בהסברים קצרים על תולדות הצחוק והומר.

חשוב להכניס עניין בסדנה ולתת ערך. מדריכים רבים יודעים לבנות תהליך נכון וחיבור בין צחוק מאולץ ועד הגעה לצחוק האמיתי המשחרר והטבעי שלכם.

במה כרוך לארגן סדנת צחוק

סדנת צחוק צריכה להתקיים כדי לשחרר את העובדים ממתחים, לחצים ומחשבות מיותרות. סדנאות כאלו יכולות להתקיים בימי כיף, גיבוש או סתם במשרדי החברה באזור שקט או מבודד. לרוב רצוי להביא מזרונים או שהם יסופקו ע"י המדריך.

מדשאות לרוב נותנות פתרון טוב. מספיק שטח למעגל גדול של עד 25-35 אורחים בקבוצה זאת ההמלצה לכמות הנכונה. אין בעיה לעשות 2 סבבים במידה והקבוצה גדולה יותר.

ארגון הסדנה מצד הלקוחות שמזמינים היא יחסית פשוטה. בחירה במדריך או בסדנה המומלצת -כבר נסביר איך לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, וסגירה של תאריך מקום ושעה. ברגע שיש את שטח הנכון -חלל מבדד קטן וסגור לקבוצות קטנות או שטח פתוח שמנותק מאנשים.

מבחינת שילוב הסדנה ביום שאתם מארגנים יש שתי אפשרויות מרכזיות. אפשרות ראשונה בבוקר היום ממש לפני הפעילויות השונות להתחיל ברוח טובה את היום. האפשרות השנייה לסיים את היום שלכם עם סדנת שתזכיר לכם את החוויות מהיום המעולה שיצרתם.

במידה ואתם רוצים לקיים רק פעילות של סדנת צחוק תנסו לשלב מדריך שיוכל לתת ערך מוסף לסדנה, הרצאה קצרה על תולדת הצחוק מאיפה הכל התחיל, אולי שימוש באמצעי הקרה להראות את התפתחות הצחוק בעולם. בצורה כזאת נבנה מערכת צחוק עם יכולות למידה ועניין.

בחירת מדריך מקצועי ומצחיק שיודע לתת ערך נוסף היא קריטית. סרטוני וידאו המלצות מחברות או ארגונים עם אוכלוסייה דומה לעובדים שלכם היא קריטית לבחירה נכונה.

זמן עלות

סדנאות צחוק יכולות לנוע מ45 דקות ועד שעה וחצי. במהלך פרק זמן זה תוכלו להתנסות בתרגולים שונים של צחוק ולחוות את כל מרכבי הסדנה השונים בהתאם לתוכן המבוקש (חשוב לראות דוגמה של סדנה ויחד עם המדריך לנסות להתאים את הסדנה לאורחים שלכם). עלויות לסדנת צחוק איכותית וטובה יכולים להתחיל ב1400 ₪ ולהגיע גם ל1800 ₪ וצפונה, הכל תלוי במסגרת הזמן הרצויה והמדריך המבוקש.

מה האפשרויות העדיפות ובאיזה אזור

היתרון הגדול הוא הניידות. אתם לא צריכים לחשוש, ניתן להזמין סדנאות ישירות למשרדי החברה או לפארק השכונתי. וכן בתיאום מראש ובהתאם למיקום יום הכיף או הגיבוש שאתם מארגנים ניתן לשלב גם מדריכים שיצטרפו ליום הפעילות שלכם.

המלצות ומסקנות חשובות על שילוב הומר  

לסדנת הצחוק יש תפקיד אחד מרכזי, לנתק אתכם מהשגרה ולהכניס אתכם לחוויה אישית וקבוצתית מהנה. אתם צריכים להגיע בראש פתוח ומשוחרר כדי לחוות את הסדנה בצורה הטובה ביותר. בנוסף כדי לזכור שקבוצות קטנות של 25-35 אורחים הם המפתח לגעת באורחים שלכם, מעבר לכך קשה יותר ליצור אינטראקציות. צאו תצחקו והכי חשוב תהנו ותלמדו להנות מכל חוויה שעומדת בדרכם.