כל מה שרציתם לדעת על טיולי סוסים, איך עושים זאת, מה חשוב לדעת, מקומות מומלצים, קבוצות ואתגרים וכן כמובן עלויות ומחירים. בואו נתחיל מההתחלה.

טיולי סוסים, מה חשוב לדעת רגע לפני שקופצים על האוכף

טיול סוסים או סדנת רכיבה על סוסים יכולות לגרום לכם להתמכר. החיבור בינכם ובין חיה עוצמתית כמו סוס הופכות את הפעילות הזאת למאתגרת שונה ומלאה באדרנלין. לימודי רכיבה יכולים להתחיל בגיל קטן ויכולים לקחת אתכם למסע בחיים יותר בוגרים להכרות ראשונה. אנחנו לא מצפים שמחר תתחרו במרוצי סוסים או מסלולי מכשולים אנחנו נשמח להראות לכם את הצד הפראי המשוחרר מחוקים והגבלות ורצון טבעי לנקות את הראש בצורה הכי טבעית שיכולה להיות.

מה חשוב לדעת– היצמדות להנחיות. המדריך שלכם לא סתם מסביר לכם את ההנחיות החשובות מה מותר ומה אסור. המשמעויות קריטיות לשמירה על הביטחון שלכם וחשוב להקפיד על כל שלב. התחילו בהדרגתיות אל תנסו לבצע דברים שאתם עדיין לא יודעים. טיולי רכיבה והגעה למהירות גבוהה עם הסוס לוקחת זמן. כמו בכל ספורט יש להתחיל בבסיס יסודות הם המפתח שלכם להצלחה. שליטה טובה ביסודות ובחוקים תהפוך אתכם לרוכבים טובים יותר בהמשך התהליך.

במה זה כרוך, זמן עלות, כמה זמן לוקח טיול רכיבה

טיולי רכיבה מתחילים בהדרכה. לרוב הדרכה יכולה לנוע בין 15-30 דקות שלומדים את בסיס הלמידה וישר עוברים לתרגול. בין הדברים שלמדו איך לעלות על סוס, כיצד לשבת בצורה שפחות תגרום לכאבים, ושליטה בסוס לעצור, להמשיך ופניות. לאחר תרגול הבסיס תוכלו לצאת לטיול סוסים שנמשך בין 45 דקות לשעה וחצי תלוי במסלול ובשטח הנבחר.

עלויות לטיולי סוסים לקבוצות וחברות לרוב נעות סביב 120-250 שקלים להדרכה ויציאה לטיול קל וחווית רכיבה ראשונית ומהנה. המחירים משתנים כמובן בין המקומות השונים הזמנים והמסלולים.

 

מה הן האפשרויות העדיפות ובאיזה אזורים בארץ מצפון ועד דרום תמצאו את אזורי הרכיבה המושלמים לטיולי סוסים

בהתאם לרמות הקושי השונות ורמת הידע והניסיון של הרוכבים תוכלו למצוא מספר רב של אפשרויות. באזורי המרכז ת"א, כפר שמריהו, בני ציון  תמצאו חוות סוסים שילמדו אתכם כיצד לרכב ואת כל היסודות הנכונים עם טיולים קלים באזורים.

ככול שנתרחק צפונה יותר ונגיע לאזור השרון נמצא טיולי סוסים על קו המחבר בין נוף טבעי המשלב מראה של חוף הים. באזור הכרמל טיולי הסוסים מכניסים אתכם לחוויה והרפתקה בין הרים נופים וטבע פראי, כנ"ל גם במקומות בצפון שבהם יש שטח פתוח ובהתאם ליכולות שלכם תוכלו לדהור עם הסוס והקבוצה במהירויות יותר גבוהות.

אזור הדרום טומן בתוכו חוויות רכיבה מדברית מאתגרת עם תנאי שטח שמתאימים לחוויות אירוח שונה לחלוטין. בין אם מדובר על טיול רכיבה באזורי ים המלח, או מדבר יהודה או באזור הערבה, תוכלו למצוא נקודות רכיבה מדבריות עם נוף אחר לגמרי וטיולי רכיבה בקצב אחר ושונה.

 

ההבדלים בין קבוצות לבין חברות בטיולי סוסים ורכיבה

בין אם מדובר על חברות קטנות או קבוצות של חברים שמתארגנות טיולי רכיבה הם חוויה משותפת. קודם כל בינכם ובין הסוס ולאחר מכן בינכם ובין הקבוצה. ישנם המון חוות סוסים וחלקן הגדול מאפשר טיולי רכיבה יותר קלים. בחוות כאלו מומלץ לקחת חברות וארגונים שהעובדים שלהם לא רוכבים מקצועיים. רוכבים מנוסים שרוצים להרים את רמות הקושי ומעוניינים  לחבור לקובצת רכיבה יכולים לעשות זאת וכאן בעצם טמון ההבדל בין רכיבה קלה לבין רכיבה מקצועית. חברות וארגונים מוצאים את העובדים שלהם לימי כיף וגיבוש מתוך רצון להתנתק מהמשרד ולנקות את הראש. קבוצות של רוכבים הופכים את חווית הרכיבה וטיולי הסוסים לספורט לחלק מהחיים שלהם ובכך טמון ההבדל.

הבדלי מחירים בין טיול סוסים ואיזה תנאי נוף יש בכל אזור

במידה ותרצו לצאת לרכיבה על סוסים חשוב שתדעו שיש חבילות משתלמות שכוללות עוד תכנים, ארוחות ופעילויות. בצורה כזאת תרוויח יום שלם ומהנה ולכם נשאר רק לבחור את האזור הנכון. אזור הכרמל מציע שילוב בין מרחק יחסית קרוב לחברות מהמרכז ומחיפה ומצד שני מעניק מכלול מעולה של מסעדות טובות ואתגרים משלימים עם נוף הרים.

צפון הארץ הטבע הפתוח הפראי מאפשר לכם לחוות נופים המשלבים בין מישורים והרים ויוכל להעניק לטיול הרכיבה שלכם את החוויות המושלמות שתצמאו רק בצפון הארץ. חשוב להגיד שגם בצפון הארץ יש מספר רב של אזורים הקפידו לבחור במקום עם תנאי שטח שמאימים לקבוצה שלכם. (אם זאת הפעם הראשונה חשוב להגיד זאת ולהתייעץ על המסלול הנכון).

דרום הארץ מעניק לכם חוויה אחרת לגמרי- טיול הסוסים הופך לחלק מחוויה מדברית ועולם שלם של פעילויות שניתן לשלב סביב טיול הסוסים שלכם. מומלץ לימים שלמים כדי באמת להתחבר למסלולי סוסים מיוחדים.

 

איך מתקדמים מכאן ויוצאים להרפתקה הבאה שלכם?

הצעד הבא שלכם צריך להיות פשוט. בחירה באזור ויעד לסדנת הרכיבה על הסוסים. תנסו לחבר עוד תכנים ופעילויות ובכך לתת מענה לכל האורחים שלכם. חוויות טיול סוסים היא מאתגרת טומנת בתוכנה התחלה של סיפור שיוכל להפוך למסורת לכן תנסו להתחיל ברמות קושי בינוניות ולאט לאט לעלות. שטח מישורי ונוף פתוח מכאן אתם צריכים לתפוס פיקוד ולהתנסות.