מה זה סדנת מדיטציה -מה היא כולל בפנים ומה יוצא לכם מזה?

בתקופה האחרונה אתם שומעים יותר ויותר על אנשים שהתחילו לעשות מדיטציה, דמיון מודרך, תרגילי נשימות? כנראה שאתם לא לבד. יותר ויותר אנשים התחילו ל"התעורר" ולהקשיב לגוף ולנפש. בסיס הרעיון של סדנת מדיטציה ודמיון מודרך הוא פשוט: היכולות לתרגל לשפר ולחזק את הנפש שלכם והתפיסה של את המציאות והאתגרים השונים שכולנו עוברים בכל יום. היכולת לפרש נכון ובצורה שקולה ומהירה מול איזה תרחישים אנחנו עומדים יכולה לשפר את התפיסה וההבנה שלכם ולעזור לכם להתנהג בצורה יותר רגועה מה שישפר את קבלת ההחלטות שלכם.

דמיון מודרך מכניס אתכם למקום בטוח, הוא מעניק לכם סיור וירטואלי עמוק בתוך התודעה שלכם ואוזר לאתחל מערכות, לפרק מחסומים ומגבלות ולהעניק שקט והדרכה בהתאם לסדנה. אנשים רבים משתמשים בדמיון מדורך לשפר ביצועים בעולם העסקי, פעילות ספורט ובחיי היום יום להתמודד עם השגרה והתאתגרים השונים שכולנו חווים.

החלק השלישי שעוזר לכם להתנתק ולעבור בין מצבי מודעות שונים הוא החלק המאתגר את צורת הנשימה שלכם. היכולות לתרגל נשימה איטית, מהירה, הקפאה של הכנסת האוויר יכולות ביחד ליצור את השינוי הדרוש. תרגולי נשימה דרך האף, פה וכו מאתגרים את מערכות הנשימה ומחדדים אזורים במוח האדם בכך שהם מאלצים אותו להתמקד בנשימה ובכך לבטל רעשי רקע אחרים.

סדנת מדיטציה ודמיון מודרך במה זה כרוך -מה צריך להביא איתך ?

אחד הדברים שאנחנו אוהבים בסדנאות מדיטציה, דמיון מודרך ונשימה שלא צריך להביא אתכם כולם. אפשר להיעזר בכיסא וגם אין ישיבה על הרצפה או על הדשא תתאים בצורה מעולה. חשוב לדעת למה לצפות שמגיעים לסדנאות כאלו. בגדים נוחים יכולים לעזור אבל הדגש והפוקוס שלכם צריך להיות מופנה לקבל, להגיע פתוחים ולהאמין בתהליך בכלים ובדרך שתלמדו. מחשבה צלולה ריכוז מיקוד ושחרור כל הלחצים מחי היום יום, זאת הדרישה והאתגר שאתם צריכים להביא אתכם לסדנה. לאט לאט אתם תצליחו יותר בקלות מתרגול לתרגול לנתק את עצמכם מהרגע ולהתחבר בצורה עמוקה יותר לכל התהליכים המדהימים של ריכוז מחשבה צלולה ויכולות לראות דברים ומצבים בדרכים שלא חשבתם שאפשריים.

זמן עלות -עלויות לקבוצות ולחברות

סדנאות לקבוצות ולחברות יכולות בהתחלה לקחת 30-60 דקות ובהתאם ליכולות הקבוצה ותרגול עצמי תוכלו לקבוע זמנים ותוכניות שונות. אנחנו ממליצים כן לשלב מדיטציה של 10-30 דקות בהתחלה בהתאם לרמה של הקבוצה. בנוסף ללמד ולהסביר את תרגלי הנשימה השונים 10-20 דקות ולסיים בדמיון מודרך ליום 10-20 דקות. סדנה כזאת יכולה להימשך בין 30-60 דקות ויכולה להתקיים פעם בשבוע.

עלויות של סדנאות כאלו תלויות במדריכים לרוב העלויות נעות בין 1200-1600 ₪ לסדנאות שבועיות של עד שעה ורבע כאשר ניתן לשלב 40-60 משתתפים יחדיו.

מה האפשרויות העדיפות ובאיזה אזור כדי לקיים את הסדנה

ניידות המדריכים מאפשרת לכם לבחור האם לקיים את הסדנה אצלכם במשרדים או לצאת החוצה לפארקים או לטבע. בנוסף תוכלו לבחור האם להגיע לסטודיו של המדריכים או בכלל לנסות לשלב את הפעילות כחלק מיום גיבוש או כיף שתצרו לעובדים שלכם. לכל בחירת אזור יש את היתרונות, בקצרה נגיד שמבחינת נוחות תרגול סדנה מדיטציה במשרדי החברה אולי הכי קל אבל האפקטיביות של יציאה לטבע לשטח פתוח או דווקא בחירה בסטודיו של המדריך יכולה לפעמים להיות רעיון טוב יותר. בנוגע לשילוב סדנאות לפני ימי גיבוש יוכל להיות רעיון מעולה להתחיל את היום בצורה טובה ומרגיעה.

המלצות שלנו איך להתקדם מכאן

אז מה עושים עכשיו? ובכן עכשיו אתם צריכים לקבל החלטה של החשיבות והיתרונות שתפיקו מהטווח הקצר והטווח הארוך לעובדים שלכם. אנחנו יכולים לעבור שוב ולהסביר על היתרונות האישיים שכל עובד ירווח מתרגול שוטף אבל ננסה לסיים בנקודה חשובה יותר. שכל צוות העובדים שלכם יותר רגוע ממוקד ומפוקס במטרה, היכולות האישיות של כולם יחד יתרמו לארגון שלכם להתפתח. מצד אחד תרוויחו עובדים ברמה אישית שיותר מרוצים ושמחים ומצד שני תרוויחו צוותי עובדים שעובדים יחד ומצליחים להתגבר על מכושלים רבים ולפתור בעיות. תצאו תתרגלו והכי חשוב תהנו מהדרך ומהחוויה המופלאה, זהו תהליך שייקח זמן אבל סבלנות וחשיבה נכונה תבויל בסופו של דבר לעמידה בכל היעדים והמטרות שרציתם.