מה היא יוגה 

אם נרצה להגדיר מה היא יוגה נוכל בקצרה להגיד שיוגה היא היכולת להתמקד ולהתאחד בעצמך באמצעות טכניקות לשיפור המיקוד והרגעה של כל מערכות הגוף והיכלות להגיע לכל מערכות הגוף והנפש. המטרה המוצהרת של כל מי שרוצה להיכנס לעולם זה הינה לשפר את הנפש והתודעה שלו באמצעות יכולות ריכוז התמקדות שיפור הסבלנות תוך כדי חיזוק פיזי של הגוף.

מה החשיבות שלה לכל אחד מאתנו

כאשר כל מערכות הגוף הפיזיות עובדות ביחד אנחנו יכולים להשפיע על היכולות של מוחנו ללמוד להתפתח להתמקד להתפתח ולהירגע. התפיסה שלכם את עולם המציאות משתנה קצת, אתם פחות כועסים יותר רגועים יותר מחוברים לדברים הקטנים ובעיקר יותר מודעים לגופכם. המחשבה שלכם יותר צלולה אתם מגיבים לתרחישים שונים בצורה יותר מהירה ויש לכם הסכמה ושקט פנימי.

ממה מורכבת היוגה

מדיטציה – ריכוז הרגעה של מוחנו, התמקדות עמוקה פנימה מתוך רצון לשלוט במוחנו.

תזונה- אנחנו מה שאנחנו אוכלים והיוגה בהחלט דוחפת אותנו בכיוון של מודעות לכל מה שנכנס לגופנו כדי לשלוט ולחזק את גופנו בצורה הנכונה והטבעית.

נשימה – תרגול נשימות הופך את תהליך המדיטציה לקל יותר ממוקד יותר ומאפשר לנו להגיע למיקוד ולהכוונה הדרושה. בנוסף תרגול נשימות מאפשר לנו לבצע תנוחות קשות לשיפור כוחו הפיזי  של גופנו.

תנוחות – התנוחות השונות ביוגה מאפשרות לנו לחזק כל חלק בגופנו ולשפר מתרגול לתרגול את הגמישות של השרירים יחד עם יציבה טובה יותר וכוח פנימי.

מה תרוויחו מתרגול יוגה

שליטה פנימית, אמונה חזקה יותר בעצמכם וצורת ההתבוננות שלכם לעולם הפנימי שלכם. בין חיבור התודעה והשליטה בה יחד עם שקט פנימי והתגברות המחשבה על מכשולים שונים בחיי היום יום.

שליטה בכל היסודות של היוגה מתזונה ועד הרגעה של כל המערכת תאפשר לכם לחזק את כל השרירים בגופכם ותנקה לאט לאט רעלים מגופכם.

סוגי השיטות השונות

ביוגה יש מספר שיטות לתרגול: ויניאסה, ויג’נאנה יוגה, אשטנגה וכמובן איינגר. ללא ספק ביצוע של חלק מ השיטות כאן יוכל להפוך את עולמכם לטוב יותר. בחרנו בקצרה להסביר קצת על הבדל בין חלק מהשיטות לתרגול יוגה, מעניין למה אתם תתחברו.

איינגר– בבסיס השיטה יש לימוד תנוחות שביצוע שלהן ברצף של מספר תנוחות מאפשר לגוף ללמוד להשתפר ולהתחזק. משפרים את הגב, את שלד הגוף הרצון לנסות לתקן ולישר את תנועות הגוף ועמוד השדרה שלנו.

ויניאסה- בסיס השיטה של ויניאסה מדבר על התאמה בין דרכי הנשימה והקצב עם התנועה ותזוזת הגוף. לרוב מדובר על קצב איטי, נשימה פנימה עמוקה הוצאת אוויר איטית אנחנו רוצים לחבר בין תנועות מאוד איטיות של הגוף לבין צורה וקצב הנשימה שלנו.

אשטנגה- כנראה אחת מהשיטות הפופולריות ביותר לתרגול יוגה. מודע? ובכן דפוק גבוה, קצב מהיר נגיעה בשיפור כל החלקים החשובים מיכולות גופניות, גמישות, שיפור  הכוח הפיזי וכמובן הרבה זיעה. תהליך הנשימה הולך ונבנה ביחד עם דרגות קושי פיזיות שמתגברות.

עלויות וזמנים לסדנה חד פעמית במשרדי החברה

ממוצע המחירים עומד לרוב על 1,500 ₪ עבור פעילות של עד שעה וחצי. לרוב לקבוצות של עד 25-40 אורחים במקביל. רצוי קבוצות קטנות ככול האפשר כדי שהתוצאות לכל אחד מאתנו אכן יגיעו. מדריך או מדריכת יוגה צריכים לעבור בינכם ולתקן את התנועות של גופכם לכן תנסו לבחור בקבוצות קטנות ככול האפשר.

 אז אם נשווה את הזמן והעלות בסטודיו לאורח בודד

45 דקות עד שעה וחצי לרוב זה פרקי הזמן שבהם תוכלו לתרגל בסטודיו. העלויות משתנות לרוב מדברים על חבילות של מנוי חודשי שיכולות להתחיל ב200 שקלים ולהגיע עד ל400 שקלים למנוי חודשי החל ממפגש שבועי ועד כניסה חופשית. חשוב לפני שבוחרים בסטודיו לעבור בין הקבוצות השונות למצוא את המקום הנכון עבורכם. לרוב ישנם מנויים שכוללי חודש התנסות ותוכלו לעבור בין מספר רב של חוגים וסגנונות תרגול עד שתמצאו את התרגול הנכון עבורכם.

ואם נרצה להגיע למדבר ? עלויות וזמנים

פעילות של קבוצות או חברות יכולה להתקיים במתכונות של אנשים פרטים שרוצים להתחבר יחידו ולהנות מחוויות יוגה מהנה שם תוכלו למצוא מרכזי תרגול לסופי שבוע בחבילות לערבה, לסיני ויעדים קסומים ליד ים המלח. המחירים לקבוצות פרטיות יכולות להתחיל מ850 ₪ ולהגיע עד 1500 שקלים לסוף שבוע שכולל ארוחות צמחוניות בלב מדבר תחת השמיים, תרגול סגנונות ושיטות היוגה השונות ומדיטציה לילית עם קו הכוכבים.


המלצות ומסקנות
על התאמת סוג סדנת היוגה ומיקומה לצוות העובדים שלכם

סדנאות היוגה יכולות להתקיים במשרדי החברה, במדבר, בטבע, או בפארק הקרוב. הכל תלוי במשך הזמן שתרצו לקיים את הסדנה והאזור המבוקש. חברות רבות מנסות לשלב מדרכי ומדריכות יוגה כחלק מפעילות בשגרה או מפעילות שבועית או חודשית כדי להכניס עניין. חברות אחרות מגדילות לעשות ורוכשות מנויים עבור העובדים שלהם.

הגדירו מה חשוב לכם יצירת דינמיקה במקום העבודה. ביסוס ערכים סדר שקט ותרגול יוגה כחלק מיחידה אחת מגובשת יוכל לתרום להתפתחות העסק ולשיפור התפקוד הקבוצתי. צאו תרגלו יוגה והכי חשוב תזכרו לנשום עמוק ולהנות מהתהליך המופלא שאתם עומדים לחוות.