אירועי בר מצווה ל150 אורחים לרוב משלבים בהם חלוקה של 50-70 ילדים וכמות של 80-100 אורחים מבוגרים. עלויות באירועים כאלה מתחלקות בין עלות למבוגר ילד ותוספות של דברים שתוכלו לשלב. האתגר הוא למצוא חבילה נכונה שתכלול את כל העלויות יחד ותעניק לכם את כל התמורה הטובה ביותר לכספכם.

בואו נתחיל בעלות באירועי בר מצווה משולבים של ילדים ומבוגרים עד 150 אורחים

במידה ומדובר על מקום קיים שיש לו קייטרינג ציוד ואת כל הלוגיסטיקה במקום העלויות ל100 מבוגרים ו50 ילדים יכולות לנוע מ35,000 ועד 55,000 שקלים או יותר. בסוף הכל סובב סביב בחירת התפריט, הספקים והאטרקציות שתרצו לשלב. מה שצריך לעשות בוא להגיע לחבילת בסיס רחבה שמשלבת כמה שיותר אטרקטיבית ותכנים.

עלויות מותאמות לסוג המקום יש מקומות שעלויות  המבוגרים לפי 100 מוזמנים מחושבות בטווח של  250-350 שקלים לאורח, ועלויות ילדים מחושבות לפי 150-250 שקלים לכל ילד. מעבר לעלות המנה צריך לראות האם את נדרשים לשלם תוספות על דברים נלווים. כדי לסייע לכם בכך הכנו רשימה קצרה של תתי קטגוריות בארגון בר המצווה כדי שאכן תבינו מה כלול במחיר ומה לרוב תצרכו לשלם תוספות.

מה כולל במחיר האירוע, על מה צריך להוסיף תשלום? ואיפה שווה לנסות ללחוץ

השכרת מקום – שאתם משלמים את חבילת הבסיס למקום את בעצם סוגרים את מקום האירוע עבור האורחים שלכם בלבד. בין אם מודבר באולם, גן או חלל המשלב חללים פתוחים או סגורים או כל מתחם שבחרתם חושב להקפיד שעלויות החבילה יכללו את רשימת הציוד המלאה.
(לרוב באירועים בבתים פרטיים או בשטחים שאין תשתיות של גן או אולם אירועים צריך להביא כל דבר בנפרד מה שיגרום לעליה במחיר ולכן בהתאם לתקציב שלכם תוכל ולהחליט על המקום הרצוי).

ריהוט אלטרנטיבי -בגנים אולמות וחללים משולבים תקבלו במחיר ריהוט אלטרנטיבי הקיים במקום. כלומר פתרון לקבלת הפנים יש לכם. במידה ותרצו לשנות ולהחליף את הציוד בהתאם לבקשות כמובן שניתן לשכור לאותו אירוע ציוד שמתאים לקונספט ולבקשות שלכם רק לקחת בחשבון תוספת בעלות.

הושבה סביב שולחנות
– ציוד בסיס חובה אירועי בר מצווה למבוגרים חייבים לכלול שולחנות עגולים, מרובעים או מלבניים לאורחים המבוגרים ורצוי גם ליצור פתקיות הושבה לאורחים שכל אחד ידע איפה הוא יושב. סגנונות הושבה משתנים בין מקום למקום אבל הבסיס של שולחן כיסא מפה חייב להגיע בכל מתחם. אם אתם מעוניינים ליצור אירוע יותר זורם אפשר תמיד לעבור לשילוב של הושבה אלטרנטיבת לכל האורחים כדי ליצור משהו פחות רשמי, מאוד תלוי בקהל המוזמנים.

תפריט קייטרינג מבוגרים– התפריט הנבחר כולל מנות שמשתלבות מעולה באירועים, בין אם זה דגים, בשרים, מנות צמחוניות או טבעוניות. חשוב שיהיה גיוון לאורחים ותפריט מעניין מקבלת פנים ועד הקינוחים. מחיר המנה צריך לכלול את צוות המלצרים, הטבחים, מזנוני האוכל ולפעמים גם את עיצוב העמדות. מה שלרוב לא כלול טיפ למלצרים שהוא בהתאם לשיקול דעתכם.

תפריט ילדים– מנות הילדים באירועים מתחלקות ל2 אפשרויות בהתאם לסוג המקום והמדיניות שלו.
האפשרות הראשונה- בחירה בתפריט ילדים שכולל לרוב 2-3 עמדות כגון המבורגרים, שניצלונים, צ'יפס וכו ועל זה העלות שלכם צריכה להיות זולה משמעותית ממחיר מבוגר. האפשרות השנייה מדברת על אותו תפריט לילדים פשוט התמחור יהיה זול יותר -בנאי שתרצו ליצור אירוע שהדגש של הילדים יהיה גם על האוכל באירוע.

בר בסיס, בר קפה, שדרוגים לבר – לרוב כל המקומות יציעו לכם בירה יין שתייה קלה במחיר ולפעמים גם בר קפה, אספרסו כחלק מחבילת הבסיס. רוב המקומות במידה והאלכוהול כשר יאפשרו לכם להביא מספר בקבוקים כדי לא לחייב אתכם בעלות של בר חוץ. במידה וכן תרצו שדרוגים לבר חוץ העלויות לאורח מבוגר נעות בין 10-25 שקלים תלוי במפרט הרצוי. דברים נוספים שיכולים להשתלב בהתאם לעונה- בר קוקטיילים חמים או קרים, שייק בר עם עמדה מעוצבת של שייקים שחלקם יגיעו עם אלכוהול וחלק בלי.

אטרקציות – איזה אטרקציות כן יש במקום? חלק מאולמות וגנים שמקיימים אירועי בר מצווה קונים לרוב מספר שולחנות משחק ובכך יכולים לחוסך לכם את העלות של השכרה. כן חשוב שתזכרו שעמדות משחק, סימולטורים, מתנפחים וקונספטים מיוחדים תצרכו להוסיף מבחוץ בעלות נוספת.

DJ– מספר נקודות שצריך לדבר, האם המקום מציע לכם DJ, האם הוא מתאים לאופי האירוע? כלומר הדגש הוא על הילדים או המבוגרים? במידה והדגש על מוזיקה רקע למבוגרים אין בעיה. אם אתם מחפשים DJ מעולה לילדים או DJ שידע לשלב בין המבוגרים והצעירים כן כבר חשוב לבחור ולשמוע המלצות.

מערכות הגברה ותאורה – לרוב ישנה עלות קטנה על עלויות של הגברה ותאורה תלוי במקום לכמות האורחים שלכם אנחנו מערכים זאת בעלויות שלא צריכות לעבור את 2000-2500 שקלים. בחלק מהמקרים במידה ויש ספק קבוע או מערכות שכב קיימות יש אופציה לצמצום עלות אבל כל מקרה לגופו ותלוי בחוזים המקומות מול ספקי התאורה וההגברה. שדרוגים לאירוע של תאורה כמובן שיעלו מחיר נוסף לפעמים שווה לתאם פגישה עם ספק ההגברה או התאורה כדי ל היעזר בניסיון שלו אם אתם מתכננים דברים יותר מורכבים.

הקרנה- נושא ההקרנה לרוב כלול במחיר ההגברה והתאורה ושווה להתעקש במידה ולא שהוא יהיה חלק. מה שכן צריך לשים לב עליו שאם תרצו מסכי LED או פריסה על מקרנים או מסכים בנקודות שונות בחלל או מחוץ לחלל תהיה לכך עלות נוספות. באירועי בר מצווה רבים משלבים מסכי LED כחלק מווידאו ארט שיוצרים סיפור עם הילד ביחד לכן  לכל אירוע צריך להבין מה אתם מתכננים וכמה חשוב להוסיף אלמנטים או להשתמש בדברים הקיימים במקום.

הזמנות, פתקיות הושבה, מעטפות, מפות הגעה
– מאוד תלוי במקום הנבחר יש מקומות שיתנו לכם במחיר פתקיות הושבה לאורחים, מעטפות ומפות הגעה והעלות שתצטרכו להוסיף היא בדרך כלל לאיזה טיזר מגניב לווצאפ או הזמנה מודפסת. לרוב מדובר בסכומים של 250-500 שקלים למעצבת גרפית למרות שיש היום הרבה אתרי אינטרנט שנותנים לכם אחלה מענה גם להרכיב הזמנה לבד.

עיצוב- חבילת עיצוב בסיסית לרוב מגיעה במקומות. בין אם מדובר במרכזי שולחן מפות, תבלינים או פרחים יהיה לכם בסיס לאירוע אתם תוכלו להחליט אם להשתמש בהם או לא. לרוב מעצבות הבית שעובדות עם המקומות יכולות לשדרג לכם את המוצרים השונים בעלויות לא גבוהות של 1500-3500 ש"ח כמובן הכל תלוי בצורך ובבקשות שלכם.

צלמים באירוע-צלם סטילס, צלם וידאו וכמובן צלם מגנטים
עלויות צלמים לאירועי בר מצווה צריכה להיחשב מחוץ לחבילה שהמקום מציע. על מה כן כדי להקפיד? שהמחיר הכללי אכן יתאים לצרכים שלכם. תגדירו מה יותר חשוב והאם מסגרת התקציב שלכם מאפשרת לשלב גם וידאו גם סטילס וגם מגנטים. בנוגע  לעלויות צלמי מגנטים לעד 150 אורחים בדרך כלל מבקשים 1200-1400 ₪, צלמי סטילס 1200-1500, צלמי וידאו שדואגים גם לקליפ קצר 1500-1800 תלוי בצלם הנבחר.

מסקנות והמלצות על תכנון כספי נכון לאירוע בר מצווה משולב עד 150 אורחים

תתכננו את אירוע בר המצווה בצורה יסודית, עברו על כל החלקים השונים והגדירו תקציב לכל חלק. הסך הכולל של האירוע לא יוכל לחרוג מהעלות שהגדרתם. סדר עדיפות ותעדוף על מה חשוב ויותר ופחות יהיה משמעותי ברגע שתהיו סגורים על מקום נבחר. רצוי לבחור במקום שמשלב כמה שיותר תכנים ואטרקציות ובכך תוכלו לצמצם עלות ולהשקיע את עודף התקציב במקומות אחרים.