הפקת ירידים בואו נתחיל

עולם ההפקה נחלק למספר תחומים, ללא ספק התחום המעניין ביותר הוא הפקת ירידים. היכולות לגעת בכמות גדולה של אורחים ביום אחד או מספר ימים במתחם ששבוע קודם נראה כמו שדה נטוש והיום מרגיש ונראה כמו עיר היא בלתי נתפסת.

מתי כדי להפיק יריד – פניות רבות להפקת ירידים מגיעות שרוצים לשתף ולרגש את התושבים עם קונספט מעניין: בין אם מודבר על אירועי חג, סופי שנה או פתיחת שנה או הפקת יריד מעניין מחו"ל.

מה תרצו לשלב – האפשרויות בלתי נגמרות אבל יש מספר סודות שאנשי ההפקה בטח לא יספרו לכם ואנחנו אוהבים לשים את הכל על השולחן. כמו בכל אירוע יש מפתחות שיהפכו את היריד שלכם לכה ששווה לזכור, לחזור ולספר עליו לכל החברים.

אז מה הן המפתחות?

תוכן – ב 3 מוקדים שונים – נסו לשלב תוכן שמתחבר ועדיין יוכל להחזיק קהל במשולש שווה צלעות. מחקרים רבים הרבו שפיזור קהל בשטחים פתוחים נפרס בצורה הטובה ביותר במבנה משולש. בצורה זאת תוכלו ליצור 3 נקודות עניין שבכל נקודה יהיה את התוכן והאפשרויות לאורחים. כאשר מרכז המשולש יכלול אזורי אכילה הושבה והפעלה מרכזית גדולה.

סאונד – חברו לאירוע מוסיקה בהתאם לקונספט תלוו כל אזור במערכת בעוצמה נמוכה שמעניקה לאורחים בכל קצה של המשולש את האווירה הייחודית שהם חיפשו. השקעה במערכת הגברה טובה שמצד אחד יכולה לפזר סאונד בכל שטח היריד ומצד שני יכולה להיות חזקה מספיק לכל אזור אחד מה3 הנבחרים הוא חשוב להצלחה.

עיצוב ותאורה – קונספט מיתוג אווירה ותאורה בסוף בלי האלמנטים האלה יהיה קשה ליצור בידול ושפה ליריד שלכם. שחושבים על יריד חושבים על אזורים על שפה על דמויות על צבעים, ביתנים משפטים שנחרטים בזיכרון. חושבים על תחנות משחק והפעלות, על להקות על הרצאות מענינות. חושבים על מבוגרים וילדים על הורים ועל חברים על בנים ובנות ילדים ותינוקות. לכל אורח יש חשיבות והתפקיד שלנו הוא לשתף את כולם בחוויה.

תאורה עוזרת לנו להדגיש את האזורים השונים, היא עוזרת לבדל בין האטרקציות והמתקנים והיא מאפשרת לספר סיפור בהמשכים יחד עם חיבור כל החלקים. שבונים יריד ומתכננים אירוע ערב חשוב לבנו תכנית תאורה שתתאים ללוח הזמנים להחליט על האזורים החשוכים, המוארים והצבעים בקצות של משולש שווה השוקיים שלנו.

ציון 70 שנה למושב

 

מאיפה מתחילים מה השלבים שצריך לעשות בשביל ארגון ירידים נכון ומוצלח

בחירת המקום – לוקיישן לוקיישן לוקשיין כל הזמן אומרים את זה ויש סיבה טובה. הארגון חייב להיערך בהתאם לתנאי השטח, היקבע האם האירוע שלכם יוכל להיות הצלחה אדירה. לרוב בוחרים במקומות פותחים ישרים ללא אלמנטים או הפרשי גבהים. במידה וגם השטח הנבחר שלכם ישר המשמעות שהלוגיסטיקה תהיה קלה והדרך להכנסת הציוד והסחורות תהיה פשוט ומהירה.

אישורים – הפקת ירידים דורש פתיחת תיק מסודר. התיק כולל את כל נותני השירות השונים ממשרד הבריאות, המשטרה, מכבי אש, מד"א וכמובן העיריה. אישורים הם הבסיס והם המפתח לבניית התכנית לאירוע ולתפוסת הקהל המתוכנת להגיע. במידה ויש לכם דרישות להתרים מיוחדים כגון פריט אלכוהול ציינו זאת בהתחלה.

תחום המתחם ובקרת כניסה- אז יש שטח ויש שוטרים בשכר מאבטחים חמושים וסדרנים בכניסות. עכשיו צריך להקיף את השטח בגידור, לשלב מחסומי לחץ ומחסומים+ מגנומטרים לבידוק, מצלמות במעל סגור וכמובן חדר חמ"ל שמפקח על האירוע וכל השלבים השונים בו.

חלקות תפקידים – הדרך לבקרה טובה והבטחת תוצאות מעולות מתחילה בצוות שלכם. מי עוש מה? מי אחרי על העיצוב, המיתוג, האומנים, ההפעלות, דוכני האוכל, עמדות המכירה ומי בקשר עם השוטרים, מד"א והכיבוי ? אירוע המוני צריך להיות מסודר לפי תקנים, הגדרות ונהלים שכל אחד יודע מה תפקידו ושיש חיבור טוב בין כולם. אמצעי קשר מתקדמים הם הכרח, מיקומים קבועים ותזוזה בשטחים ומסלולים לצוות הם המפתח לתקשורת.

ארגון ותכנון לוחות זמנים – לוחות זמנים חשובים כדי שהיריד לא יהיה משעמם. אתם רוצים להתחיל בשיא ורק להמשיך לעלות. האורחים שלכם יגיעו בשלבים, יגיעו מעבודה, מסידורים ממטלות עם הילדים, המטרה שלכם בשעה הראשונה שהם נכנסים היא לנתק אותם מכל המחשבות המטרידות ובאמת לגרום להם לחייך לצחוק ולהנות.

העמדת סקיצות ומפרטים – כמו כל אירוע נכון צריך אישורי מהנדסים, יועצים ואנשים מקצועיים לבניית סקיצה והעמדת כל הספקים. מרחקים בין עמדות צריכות חשמל של כל אזור מיקומים של תאי שירותים. לכל דבר יש תקן במידה ואתם לא יודעים מהו התייעצו עם מהנדס בטיחות ומנהל פרויקטים הוא יחסוך לכם זמן מיותר של עבודה ויעדכן אתכם בכל התקנים המבוקשים.

ריהוט עץ ופינות קפה

הפקת אירועים עסקיים

חברות רבות מנסות להכניס עניין לעולם שלהם, בין אם זה באירועי קטנים או גדולים, במשרדי החברה או על מדשאות בקיבוצים. הרעיון בפסטיבל לערב אחד או למספר ימים שאפשר לספר סיפור מקסימים ולהעניק דרך חדשה לחוות ספקים.

האם אפשר ליצור גם לחברה שלכם יריד במשרדי החברה?

מה שטח המשרד או הגינה שלכם? כמה עובדים מועסקים בחברה שלכם? בהתאם לשאלות תוכלו להתחיל בתכנון המאורע כאשר תמיד תבחנו את קהל היעד. יצירת יריד מוצלח צריכה להתאים לבאים עליו ולכן חשוב צמיד להבין את הגילאים, תחומי העניין ומה העובדים שלכם מצפים להפיק מהיריד המתוכנן.

שחושבים על חוויה שונה לעובדי החברה אפשר להפיק אירוע עסקי בדרך חדשה שתגרום מקור של גאווה והשתייכות לחברה.

רוצים שנוביל את היריד שלכם למקום חדש ומעניין? מחפשים מפיקי אירועים הבלתי ניסיון בארגון ירידים? התקשרו, כתבו ובעיקר ספרו לנו מה אתם צריכים ואנחנו נעשה הכל כדי שתהיו מרוצים

שלכם צוות אול פליסס