ימי הולדת הם חלק בלתי נפרד מהחיים של כל אחד ואחת מאתנו, המשמעות של ימי הולדת עגולים היא עוד יותר חשובה. יש לכם את האפשרות להקיף עצמכם בחברים משפחה ומכרים שגורמים לכם להרגיש טוב. חגיגות בגילאי 70, 80 ובטח 90 מצריכות גם תכנון ועזרה מבני משפחה. הכנו עבורכם מספר המלצות ורעיונות איך לציין כל חגיגה כך שתוכלו להביט אחורה להיות גאים.

בואו נתחיל ב-9 כללים חשובים לתכנון חגיגות יום הולדת

1. בניית תקציב – התקציב הוא החלק החשוב בכל תכנון אירוע. חלוקת התקציב צריכה לכלול את כל המרכיבם השונים שהאירוע מצריך מכם. הדרך להצלחה ובניית תקציב נכון לחגיגה הוא התמקדות באלמנט אחד או שניים שיכולים לרגש, לחדש להפתיע או להצחיק את האורחים. תקציב חייב להיות מוגדר בהתחלה כן שווה במקרים להגדיל אותו אבל רק בתנאי שאתם נצמדים לעקרונות שדיברנו הכניסו לעוגה שלכם את כל המרכיבים הדרושים לאירוע וחריגות תקציב יהיו אפשרויות רק בשני תחומים עיקריים שיהיו חשובים לכם.

2. בחירת מקום- בחירת מקום לחגיגות זה אתגר. מדוע האתגר הזה כל כך חשוב בחגיגות ובכן צריך להבין את כמות המוזמנים שתגיע, מערכות התאורה וההגברה צריכות להיות ברמה גבוהה וכן אם כבר חוגגים 70,80 או 90 אתם מצפה שהמקום יהיה בסטנדרטים גבוהים. בין המקומות שמומלץ לקיים ימי הולדת מיוחדים: וילות, לופטים, חללי בוטיק, גגות, גלריות, גנים, חצרות של בתים, בתי מלון, חללי אירוח וכן יש גם מקומות סודיים שיכולים לארח את האירוע שלכם שקשה להגדיר מהם אבל החוויה להגיע למקום מסתורי תמיד מעלה את רף הציפיות.

3. הכנת מצגות ברכות הזמנות – חלק חשוב שחוגגים יום הולדת הוא בשלב ההזמנות. צריך מצד אחד לשמור על הזמנה אלגנטית מעניינת חגיגית אבל להכניס גם הרבה עניין פנימה. טיזר בווידאו אולי הדפסה של הזמנות וחלוקה לאורחים. (יצא לנו לראות הזמנות שנכתבו על קלף ונמסרו לאורחים בתוך בקבוקי זכוכית עד לבתיהם מה שהעלה את רף הציפיה לאירוע).

בכל הקשור לברכות אפשר להקליט מראש שיר, קליפ, מצגת מיוחדת. ניתן להביא שחקנים, אומנים מפורסמים או להכניס גם את החברים, הכל תלוי כמה זמן עומד לפניכם. תכנון מדויק יבטיח לכם לשלב כמה שיותר אלמנטים בברכה ובכך ליצור ברכה אישית ומיוחדת.
הערה: למרות כל הסרטונים ילידם, אחים, בני זוג אל תוותרו גם על כמה מילים ביחד או לחוד כדי בכל זאת להכניס משהו אישי לחוגג יום ההולדת.

4. בחירת קו קולינרי לאירוע – בתור מי שראו את הכל אפשר ללכת על מספר כיוונים בבחירת התפריט באירוע, זה הרעיונות שלנו בתקווה שתתחברו לאחד מהסגנות:

מסביב לעולם- מנות שף בתחנות של מטבחים פתוחים כל מנה יכולה לצאת במנות קטנו7ת בין האורחים ע"י צוות מלצרים או במנה גדולה בעמדה הפרונטלית. שילוב של 3-5 תחנות באירוע יכולה לתרום לאירוע זורם מסיבתי מעניין שמתבסס על חגיגיות יום הולדת זורמות ומסיבתיות.

 

שף בהושבה- אם אתם רוצים משהו יותר אלגנטי כמובן ששולחן אבירים גדול שערוך ל50-100 סועדים וכולל אורחת ערב רשמית ואלגנטית שתכלול מנות פתיחה, ראשונות, סלטים, עיקריות וקינוחים. הרעיון להביא את חווית הסעודה ממסעדות הגורמה לחלל פרטי משלכם ובכך להעניק גם אורחה של שעתיים וחצי שלוש וגם להכניס תוכן ואווירה באירוע בדמות של מוזיקה חיה, מופעים ואטרקציות נוספות שישלבו בחוויה שלכם.

 

מסתובבים – אוכל זה הטעם זה הלב זה מה שהאורחים שלכם יכולים לדבר עליו הרבה שנים קדימה. כדי להיות יצירתיים ולהעניק משהו קצת אחר ניתן לבנות תפריט של מנות קטנות קאנאפסים מעוצבים, חמים וקרים שיעברו ע"י צוות מלצרים. החכמה תהיה ליצור מנות שונות מעניינות שיוגשו ללא הפסקה ובכמויות גדולות. בצורה כזאת תוכלו ליצור אינטראקציה טובה יותר בין האורחים ולהשאיר את הפוקוס על החוויות השונות באירוע בלי הצורך להושיב את האורחים סביב שולחן עגול.

5. מתוקים ועוגות? אל תוותרו על עוגה מרשימה בליווי קינוחים. חלק מהטעם שנשאר לכולנו מהאירוע הוא סופו וכדי להשאיר עניין וטעם בר קינוחים מרשים המשתלב עם עוגה מצחיקה יוכל לעשות את ההבדל ולהעניק לכם עוד יתרון קטן וטעים באירוע שלכם.

6. עיצוב חלל – כאן נשאלת השאלה עד איזה רמה תרצו ליצור סיפור בלתי נשכח? האם יש תקופה או מספר תקופות שבא לכם להכניס את האורחים לחוויה חדשה ושונה שהם טרם פגשו? האם להחזיר אותם לעבר או לקחת אותם בכלל לעתיד? עיצוב החלל בחגיגות שלכם יוכל ללבוש כל צורה חשוב לבחור בקונספט שיהיה לכם מעניין ויאתגר את המחשבה של האורחים. עיצוב טוב משתלב עם תפאורה נכונה ובצורה כזאת תוכלו להעניק עיצוב מעורר מחשבה ודמיון. הקפידו גם לשלב עמדה לתמונות עם החברים המשפחה כחלק מהתפאורה שנבנית לאירוע.

7. בחירת תוכן לקבלת הפנים – מה עם ננסה ליצור איזה משחק מרובה משתתפים אולי קבלת פנים בקונספט של חדר בריחה, או פתרון תעלומה או בכלל שנכניס את כל האורחים לאיזה סיפור אגדה. אחרי שעברתם כל כך הרבה אירועים הגיע הזמן ליצור משהו באמת מיוחד ושונה ואחת הדרכים היא בנייה של חידון, הצגה, חדר או אתגר שהאורחים שלכם בליווי שחקנים ישתלבו בחוויה בלתי נשכחת שתגרום להם לגרד בראש והתחיל לחשוב. הרעיון שהקונספט הנבחר יהיה חלק זורם מהאירוע ויוכל להתחבר לעוד חלקים כך שהחיבור יהיה הגיוני ומעניין לכולם.

8.מופע מרכזי – איזה תוכן יוכל להתלבש נכון באירוע שלכם?
תכנים בעלי משקל שיחשבו כתוכן מרכזי יכולים מאוד מגוונים באו נדבר על כמה תחומים שלדעתנו שווה לשלב:

הרצאות- באירועים משוחררים שרוצים להכניס עניין מחשבה ותת לאורחים ערך מוסף לפעמים שילוב של הרצאה מעניינת בתחומים הנכונים יכולה להשאיר מזכרת מעולה לאורחים.

סדנאות- אז כן יש כל כך הרבה סדנאות ואנחנו יכולים להתעכב על סדנאות בישול ואלכוהול וצחוק או שפשוט נגיד לכם שבחירת סדנה יכולה להיות חלק מרכזי באירוע בתנאי שתדעו לשלב איתה דברים. תהליך הסדנה יוכל להיות כ45 דקות ויוכל להימשך גם עד שעתיים וחצי הכל תלוי בסדנה שבחרתם. אנחנו חושבים שבאירועי ימי הולדת הסדנאות צריכות להיות עד שעה שעה וחצי. צריך להיות עניין ולהגיע לעיקר כמה שיותר מהר. יחד עם זאת במידה ובחרתם בקונספט של קרב סכינים מאסטר שף אפשר להפוך את כל האירוע סביב הרעיון וקונספט האירוע יהיה משוגע: מסינרים עם מיתוג אישי ועד חולצות שפים. מטבחים פתוחים תחרויות בין קבוצות הפסקות יין וחיבור משקאות למנות הנבחרות. בחירה בסדנה כחלק מחוויה שלמה של אותו קונספט יוכל לשדרג במספר רמות את ההנאה לכן חשוב לשים לב לכל הפרטים הקטנים.

9. קו מוזיקלי – מוזיקה היא הדרך לחבר את כל האירוע יחד. בין אם מדובר בקבלת הפנים, מופע מרכזי וריקודים צריך שתהיה סמכות אחת טובה שיודעת בכל שלב מה צריך לקרות.DJ טוב הוא משהו הכרחי ואסור לוותר עליו. יחד עם DJ שווה לשלב גם מופעים של נגנים כגון כנרית, סקסופון הכל בהתאם לרוח התקופה ולקונספט שאתם רוצים ליצור. ללכת על קונספט של שנות ה30,40 ולשב זמרת של שירים ישנים באנגלית עם סקסופון ונגן פסנתר יכולים להעניק לאירוע אופי אלגנטי ומרשים שיוכל להתחבר עם מספר סדנאות ועיצוב מיוחד מהעבר.

סיכום והמלצות שלנו לכל שכבת גיל

 

70 השילוב הנכון בין אנרגיות אתגרים וחוויות טובות

תיצרו סיפור חידה לאורחים תכניסו אותם לחוויה מלאה במחשבה תנסו במהלך חצי שעה לגרום לכולם לפתור את החידה. לא עוד חדר בריחה אבל חוויה סוחפת שתשלב עם אוכל קל בעמדות והרכבים חיים המשלבים מוזיקה קצבית מהעבר יחד עם שילוב מוזיקה מודרנית.

80 ארוחה רשמית באירוע שכולו צועק יוקרה ואיכות

חגיגות 80 הם הדרך שלכם ליצור אירוע ארוך של 5-6 שעות לנצל נכון את הזמן ליצור ארוחת ערב כל כך מרשימה שהאורחים ייהנו מהחוויה הקולינרית שיצרתם עבורם. תוכלו בקבלת הפנים ובזמן האורחה להכניס עניין עם מופעי סטנדאפיסט צחוק או מופעי קצב ותנועה ולסיים בלהקה חיה או מסיבה עם הרבה אנרגיות. ניתן לקצר את זמן האורחה וליצור גם אירוע יותר זורם אבל אירוע מוסג זה מצריך חלוקה נכונה ולהתמקד בכל שלב בצורה הטובה ביותר.

90 – בעיקר להגיד תודה

זה הזמן שלכם לעשות משהו מיוחד להורים תעניקו להם את הזכות וההזדמנות ביום הולדת הכי קצבית ושמחה שאפשר עם החברים המשפחה הנכדים וכל המכרים שלהם. תנו להם הזדמנות להיות במרכז ולאפשר לכל האנשים להגיע ולאחל תודה ענקית מכל הלב על חיים מופלאים ועל חוויות מדהימות שהיו לכם יחד. אלגנטיות שמחה וחגיגה טובה זה הדרך היחידה לחגוג 90.

צאו ותחגגו כי מגיע לכם להיות שמחים ולהנות מכל רגע משולם אם האנשים הקרובים והחוויות המיוחדת שיש לעולם להציע לכם. אם אתם מחפשים עוד רעיונות אחרים לחגיגות תוכלו לבקר בהמלצות לחגיגות שטח או טיולים בארץ או חו"ל שנעלה בהקדם.